3.2. Иқтисодиётнинг рақобатбардошлигини ошириш, унинг етакчи тармоқларини модернизация ва фаол диверсификация қилиш
Т/р | 142 |
---|---|
Амалга ошириладиган тадбир | Заргарлик соҳасини ривожлантиришга қаратилган норматив-ҳуқуқий ҳужжатлар лойиҳасини ишлаб чиқиш. |
Бажариш муддати | 2017 йил III чорак |
Ижро учун масъуллар | Иқтисодиёт вазирлиги, Молия вазирлиги, ТИАИС вазирлиги, Марказий банк, Давлат рақобат қўмитаси, ДСҚ, ДБҚ |
Сарф-харажатлар (млн. сўм) | - |
Молиялаштириш манбалари | - |
Тақдим этиладиган ҳужжат шакли, амалга ошириш механизми, кутилаётган натижа | Ўзбекистон Республикаси Президенти қарори лойиҳаси. Лойиҳада қуйидагилар назарда тутилади: қимматбаҳо металлар, қимматбаҳо тошлар ва улардан ишлаб чиқилган маҳсулотлар айланмасини соддалаштириш, миллий заргарлик саноатини ривожлантиришга қаратилган шароитларни яратиш ҳамда тайёр маҳсулотларни экспорт қилиш; хорижлик буюртмачиларнинг қимматбаҳо металлар ва қимматбаҳо тошлардан Ўзбекистон Республикаси ҳудудида заргарлик маҳсулотларини ишлаб чиқиш учун толлинг операцияларининг ҳуқуқий механизмларини жорий этиш; қимматбаҳо металлар ва қимматбаҳо тошларни импорт қилишнинг лицензияланишини бекор қилиш; маҳаллий олтиндан ишлаб чиқарилган заргарлик буюмларининг экспортга чиқариш ҳажми бўйича белгиланган минимал нормани (95%) кисқартириш. |
Комментарии и ответы
Я долгое время занимался предпринимательством в сфере внешней торговли, стоит отметить, что и на сегодняшний день не устранены проблемы в данном направлении, принимаются новые документы, правительственные решения которые, можно сказать не дают должного эффекта по облегчению деятельности, а порой и усложняют порядок ведения бизнеса.
Исходя из этого предлагаю:
1. Основными исполнителями по разработке постановления необходимо указать Центральный банк и Министерство финансов Республики Узбекистан - причем тут Министерство экономики?. Органы государственной власти ответственные за регулирование данной отрасли сами должны готовить проекты правительственных решений, принимая внимание имеющейся опыт и знание действующих порядков и существующих проблем в данной сфере.
2. Пересмотреть все разрешительные и лицензионные процедуры в данной сфере, в организации ювелирной деятельности присутствует колосальная бюрократия и регламентация.
1. Центральный банк и Министерство финансов, не являются органами осуществляющими регулирование в ювелирной отрасли, а имеют контрольные функции как органы валютного контроля. В связи с этим, с учетом задач и функций Министерства экономики, представляется целесообразным определить его в качестве органа, ответственного за разработку проектов нормативно-правовых актов.
2. Данным пунктом Государственной программы предусмотрена задача по упрощению порядка обращения драгоценных металлов и драгоценных камней.