3.3. Хусусий мулк ва тадбиркорликни ривожлантириш
Т/р | 156 |
---|---|
Амалга ошириладиган тадбир | Тадбиркорлик субъектларининг ташқи иқтисодий фаолиятини янада рағбатлантириш ва такомиллаштириш, экспорт-импорт операцияларини тартибга солишни такомиллаштириш, маҳаллий ишлаб чиқарувчиларнинг маҳсулотлари рақобатбардошлигини ошириш, экспорт ҳажмини кўпайтириш ва географиясини кенгайтириш. |
Бажариш муддати | 2017 йил I чорак |
Ижро учун масъуллар | ТИАИСВ, Иқтисодиёт вазирлиги, Молия вазирлиги, ДБҚ, ДСҚ, Марказий банк, Қишлоқ ва сув хўжалиги вазирлиги, Ўсимликлар карантини Давлат бош инспекцияси, Ўзстандарт, Ўзбекистон темир йўллари, Ўзбекистон ҳаво йўллари |
Сарф-харажатлар (млн. сўм) | - |
Молиялаштириш манбалари | - |
Тақдим этиладиган ҳужжат шакли, амалга ошириш механизми, кутилаётган натижа | Ўзбекистон Республикаси Президенти қарори лойиҳаси. Лойиҳада қуйидагилар назарда тутилади: товарларни ишлаб чиқариш учун бутловчи қисмларни импорт қилишда мувофиқлик сертификатини бериш муддатини, илгари худди шундай товар учун сертификат олган тақдирда 10 кундан уч кунгача қисқартириш; товар ва хизматлар экспортидан (хом ашё товарлари бундан мустасно) валюта тушумининг белгиланган қисмини мажбурий сотишни бекор қилиш; ўзи ишлаб чиқарган маҳсулотларни экспорт қилувчи корхоналарга белгиланган имтиёзларни маҳаллий товарларни экспорт қилувчи савдо-воситачилик корхоналарига ҳам тадбиқ этиш; барча хўжалик юритувчи субъектларга мева-сабзавот маҳсулотларини тўғридан-тўғри экспорт шартномалари тузиш орқали экспорт қилиш ҳуқуқини бериш; экспорт қилиш тақиқланган айрим товарларни (нон ва гўшт маҳсулотлари, тирик мол ва парранда) рухсатнома асосида экспорт қилиш тизимини жорий этиш; фойдаланилган машина, жиҳоз ва техникаларни экспорт қилишни соддалаштириш ва тартибини аниқлаштириш; Ўзбекистон Республикасининг амалдаги санитария нормалари ва карантин қоидаларини жаҳоннинг илғор мамлакатлари стандартларига мувофиқлаштириш. |
Комментарии и ответы
Маълумот сифатида олинди.
Маълумот сифатида олинди.
Маълумот сифатида олинди.
Совершенствование деятельности предприятий экспортеров свежей и переработанной плодоовощной продукции (фруктов и овощей) из нашей страны, то самое направление на которое в последние годы государство не обращало должного внимания. Принимаемые из года в год порой и изощренные порядки осуществления экспорта, привели к снижению (мягко говоря) репутации узбекских экспортеров в глазах инопартнеров-покупателей.
В целях предоставления нашим предпринимателям, фермерам и дехканам реально действующей помощи в развитии бизнеса, считаю необходимым МВЭСИТ при разработке Правительственного документа обратить особое внимание на следующие проблемы:
«в глаза не видели» (бывают случаи когда экспортеру поступает валюта выше фактической стоимости партии товара, приходится уплачивать излишний налог и соответственно вести скрытую бухгалтерию).
В данном пункте Государственной программы предусмотрена разработка проекта решения Президента Республики Узбекистан, включающего: предоставление права всем хозяйствующим субъектам экспорта плодоовощной продукции по прямым договорам (барча хўжалик юритувчи субъектларга мева-сабзавот маҳсулотларини тўғридан-тўғри экспорт шартномалари тузиш орқали экспорт қилиш ҳуқуқини бериш;).