Уважаемые участники обсуждения!
Настоящим сообщаем, что принятие предложений по проекту Указа Президента Республики Узбекистан "О Стратегии действий по дальнейшему развитию Республики Узбекистан" закончилось 28 января текущего года в 18-00.

4.4. Таълим ва фан соҳасини ривожлантириш

Т/р272
Амалга ошириладиган тадбир2017–2021 йилларда Ўзбекистон Республикасида олий таълим тизимини тубдан такомиллаштириш Дастурини ишлаб чиқиш.
Бажариш муддати2017 йил
I чорак
Ижро учун масъулларОваЎМТВ, Иқтисодиёт вазирлиги,
Молия вазирлиги, тасарруфида олий таълим муассаслари бўлган вазирлик ва идоралар
Сарф-харажатлар (млн. сўм)-
Молиялаштириш манбалари-
Тақдим этиладиган ҳужжат шакли, амалга ошириш механизми, кутилаётган натижаЎзбекистон Республикаси Президенти қарори лойиҳаси. Лойиҳа билан:
академик соҳада, ўқув дастурларини ишлаб чиқиш ва тасдиқлаш, ўқув жараёнини ташкил этиш, пуллик хизматлар кўрсатиш ва молиялаштиришнинг қўшимча манбаларини излашда олий ўқув юртларининг ваколатларни кенгайтириш йўли билан уларнинг мустақиллиги босқичма-босқич ривожлантириш;
миллий кадрларни рақобатбордошлиги ва умумжаҳон амалиётига асосланган олий таълим миллий тизимининг сифати ошишига, Болонья жараёни иштирокчи-мамлакатлари дипломларини ўзаро тан олиш, ўқитувчи ва талабалар билан алмашув дастурларини амалга оширишга кўмаклашувчи 1999 йил 19 июндаги Болонья декларациясига қўшилиш масаласини кўриб чиқиш.

Комментарии и ответы

Холматов Шохрух Фуркат угли20.01.2017 04:33
Очень важный стратегический вопрос. Считается целесообразным в проекте постановления Президента детализировать и поставить конкретные стратегические долгосрочные таргеты в сфере развития и повышения международного авторитета вузов страны, в частности обеспечить до 2021 года вхождение как минимум (!) 5 ведущих вузов страны в топ 50 / 100 лучших университетов мира. Необходимо повысить количество и качество обменных программ, включая обмен и организацию прохождения стажировок профессорско-преподавательского состава вузов. Необходимо восстановить программу обучения за рубежом в ведущих вузах по самым перспективным и стратегически важным направлениям дальнейшего развития страны одаренных студентов, специалистов предприятий и организаций и других перспективных кадров за счет государственных грантов. Необходимо критически проанализировать и провести мониторинг качества преподавания, необходимо провести реальную аттестацию преподавательского состава. Полностью критически пересмотреть формы и стандарты образования, в первую очередь делать акцент не на посещаемость занятий (касается высшего образования) а на само качество освоения того или иного предмета студентами. Ввести обязательным как минимум одного предмета который бы преподавался на английском языке, предлагается применить данную практику во всех вузах страны. Обеспечить изучение английского языка во всех вузах с увеличением часов выделяемых для иностранного языка, введение изучения дополнительного иностранного языка (факультатив).
Принято06.02.2017 16:00

Предложения будут рассмотрены в ходе реализации Программы.

Alisher Umirdinov20.01.2017 18:34
Холматов Шохрух Фуркат угли ning taklifini qollab quvvatlayman. Shu bilan birga quyidagilarni taklif qilaman. 1. Davlat idoralarida kamida 2 yil ishlagan va ingliz tilini biluvchi kadrlarni albatta chet elga 1-2 yilga junatish lozim. Dunyoni korib, krugazorlari kengayib va yurtimiz ravnaqi uchun yangi fikrlarini chet ellardan olib kelishsin. Nega kamida 2 ishlagan bolishi kerak: chunki ular oshanda davlatimizni rivojlantirish uchun nimalar lozim ekanligni bilib olishadi va chet elga chiqqanda ularga echim topish oson boladi. Bundan tashqari ularning vatanimizga bolgan sadoqatlari ham yuksak boladi. Hulosa shuki, har bir vazirlik va agentliklardan har yili 5-10 yosh kadrlar dunyoning kuchli universitetlariga junatilishi maqsadga muvofiq. 2. Aslida chet elda oqiyotgan kadrlar ham kam emas, ammo DTM dagi nostrifikatsiya prosedurasi juda katta qiyinchiliklar tashkil qilmoqda. Bir necha yillar oldin Rossiya Federatsiyasi 199 ta dunyo universitetlaridan bitirib Rossiyaga qaytgan vatandoshlariga nostrifikatsiya kerak emasligi togrisida prezident farmonini chiqardi. Bizda ham xuddi shu tarzda dunyoning etuk universitetlarida oqib qaytgan talabalarimizni ortiqcha mamuriy ishlardan ozod qilishimiz va ularni faol qollab quvvatlash kerak. Shunday farmon chiqsa juda katta ish bolardi. 3. Yurtimiz universitetlarida chet el adabiyotlarini ayniqsa aniq fanlar sohasidagi adabiyotlarni togridan togri tarjima qilib chop etishni yolga qoyish kerak. Tan olish lozimki, kitoblarimiz hamon sayoz va etarli emas. Chet el kitoblari, misol uchun Biotexnologiya kitobi 1500 bet bolsayu, bizning kitob 300 bet bolsa, bunga nima deyish mumkin. Yaponiya, Koreya, Taiwan kabi Osiyoda mojiza sodir etgan davlatlar Amerika, Angliya, Germaniyada chiqqan eng sara kitoblarni juda kop tarjima qilishgan va hali hamon bu ishlarini davom ettirishmoqda. Bizda ham professor oqituvchilarni bu ishda ragbatlantirish lozim.
Для информации06.02.2017 16:01

Маълумот сифатида олинди.

Алишер Ишматов22.01.2017 07:19
"Олий таълим туғрисида"ги қонун лойиҳасини ишлаб чиқиш лозим
Отклонено06.02.2017 16:01

Таклиф асосланмаган. Сохага оид тегишли конун мавжуд.

Sharipov Abduhakimjon Ziyoitdinovich24.01.2017 22:58
Олий таълимнинг ўқув режаларини тубдан ислоҳ қилиш керак. Бир-бирини мазмунан такрорловчи фанлар ниҳоятда кўп. Ҳақиқий ўз сохаси бўйича мутахассис кадр чиқармоқчи бўлсак, уларни иш фаолиятларида керак бўладиган фанларга алоҳида эътибор бериш керак. Танлов фанларидан унумли фойдаланишни йўлга қўйиш учун замонавий ижтимоий-иқтисодий тараққиётга хизмат қилувчи фанларни ўргатиш зарур. Бугун тадбиркорлик муҳитини шакллантиришга хизмат қиладиган, илғор хорижий тажрибаларни таҳлил этадиган, Чет тиллари ва ИКТни ўргатишга қаратилган фанларни чуқурроқ ва кўпроқ ўқитиш мақсадга мувофиқ.
Для информации06.02.2017 16:02
Маълумот сифатида олинди.
Firdavs Kutliev27.01.2017 12:51

1. Объединить МНО и МВССО, видение об образовании должно быть единым и непрерывным.

2. Если СоцЗащита не перешла бы в МинФин, то детсады можно было бы передать МинТруду( и СоцЗащиты) так как это можно связать с пособиями малоимущим которые не всегда могут оплачивать детсады.

3. Поставить целью вхождение узбекских ВУЗов в различные мировые рейтинги. Хорошее образование, включая высшее и профессиональное, приносит огромные деньги - только от зарубежных студентов в бюджет Австралии - $20 млрд, США - $30 млрд, Великобритании - $7 млрд. Хорошая репутация ВУЗов привлечёт иностранцев на учёбу к нам. Основные критерии дающие наибольшее количество баллов в рейтингах это как часто ссылаются на работу учённых и цитируют профессоров ВУЗа зарубежные ВУЗы. Только по этому критерию все Ташкентские ВУЗы обречены на провал, потому-что даже если их цитируют то количества цитат просто мизерное на каждый отдельный университет в Ташкенте готовящего специалистов по одному узкому направлению. Увелечить количество цитат и публикаций можно за счёт объединения институтов и университетов под одним или двум ВУЗом (в Ташкенте) и увеличения направлений. Создать супер университеты.

Первый суперВУЗ, Национальный Университет - состоит из таких факультетов как - Юридический (ТГЮУ), Факультет бизнеса, экономики и финансов (ТГЭУ, ТФИ, менеджмент направление ТУИТа), Медицинский (объединяет Мед.Академию, Стом.Институт, САМПИ, ФАРМИ), Искусств и Общественных Наук (объединяет ГосИнститут Искусств и Культуры, НацИнститут Художеств и Дизайна, Институт Востоковедения, ТИУ, Политология, Журналистика, УзГУМЯ, Философия, Социология, История), Естественных наук (Физика, Математика, Химия, География/Геология, Биология).

Второй суперВУЗ, Ташкентский Политехнический Институт имени И.А.Каримова - кроме своих факультетов, расширяется за счёт открытия факультетов - Информационных Технологий (ТУИТ), Автодорожный (ТАДИ), Лёгкой промышленности (ТИТЛП), Архитектурный (ТАСИ), Химико-технологический (ТХТИ), Аграрный (ТГАУ), Авиационный. Увеличение общего бюджета этих двух (супер)ВУЗов в Ташкенте также может повлиять на их рейтинг.

Ректоры остаются директорами институтов в которых ведётся и обучение и наука, первые проректоры станут деканами, институты сохраняют свою подведомственность различным министерствам и ведомствам.

4. Открыть некоторые другие факультеты в регионах с целью повышения их значимости и профиля (студенты не будут делать огромные раходы на проживание в Ташкенте как это сейчас происходит). Например, Юридические факультуте должны быть открыты, как минимум в Намангане и Бухаре. Это создаст также конкуренцию между ВУЗами что в образовании и науке должно приветствоваться.

5. Заново открыть факультеты политологии, их закрытие было редкостным событием в сфере высшего образования в мире.

Для информации06.02.2017 16:03

Приняты к сведению.

S. Kurbonov27.01.2017 22:22

Олий таълим - ўз номи билан ОЛИЙ бўлиши лозим. Бунда таклифларим қуйидагича:

1. Бюджет ва контракт асосида ўқиш тушунчаларини ўқишга киришдан эмас, балки 1-курсдан кейин белгилаш. Аввалига барча контракт асосида (Суммаси камроқ, аммо 100% талаба тўлайди). 1-курсни битиришганларидан сўнг, уларни саралаш (билими, қизиқиши, режалари, ... бўйича) сўнг, бюджет асосида ўқувчиларни белгилаб олиш лозим (Бу ҳолатни 2- ёки 3-курсдан кейин ҳам қилиш мумкин).

2. Талабалар интизомига эътибор қаратиш. Хулқи оғир талабаларга Олий таълимда ўрин бермасалик, ҳайдаш. Керак бўлса, жаримага тортиш.

3. Ўқитувчилар билими, савияси, шу соҳага ҳақиқатан ҳам қизиқишини ҳисобга олиш. Таниши ишлагани учун, ёки оилавий ночорлиги сабабли ишлаши лозимлиги, ёки кучли "юқоридаги танка"си ортидан ишлаб туриши, академик оиласига мансублигига қаралса, масалалар масалалигича қолаверади. Соҳага нолойиқ "ўқитувчилар"ни ҳайдаш, жарима, керак бўлса, жиноий жавобгарликка тортиш керак. Аммо ойлиги етарли ўқитувчи бошқа соҳага бош суқмай ўз устида ишлай олади, асосий масалалардан бири шунда.

4. Хорижда ўқиб келди дегани бу - билимли бўлди дегани эмас. Шундай хорижий университетлар борки, димломини ёки илмий даражасини олиш учун контракт пулини тўлаши ва қатнаб туриш кифоя. Аммо ҳақиқий билим берадиганлари ҳам жуда кўп.

5. Университет қўлланмалари ва дарсликлари жуда-жуда эътибор талаб. Асосийлари кўчирма ва таржималар. Соҳага оид ва соҳага мос, илмий асосланган ва мазмунли, тушунарли ва керакли билимларга бой қўлланма ва дарсликларга эҳтиёж юқори.

6. Талабаликка қабулда коррупция ва таниш-билишчиликдан йироқ бўлгани дуруст. ДТМ фаолиятига ишонганим билан, 1-августдаги имтиҳонлаш ўтиши шаффофлигига ишона олмайман. Тест тизими билимни тез ва осон аниқлай оладиган тизим деб ҳисобламайман, бошқа янаям аниқ усулдан фойдаланиш вақти етди.

7. Ҳар бир олий таълим ўқитувчисининг бугунги кундаги орзуси бу - Биринчи курсга билимли ва соҳасига қизиқувчан талабалар бўлиши. Бу мамлакат раҳбари ва халқ орзуси бўлиши ҳам мумкин.

8. Олий таълим дипломи бор кишини Олий маълумотли ёки олий маълумотли эмаслигини аниқлаб, кейин иш бериш даврига киришимиз керак. Дипломи бор бу билими бор дегани эмас.

Для информации28.01.2017 15:05

Эътиборингиз учун рахмат.

Dilshod dilshod28.01.2017 16:28

Дилшоджон Сабирджанович Каримов

Образование является социальным лифтом. С детства нам твердят: «учись и тебя ждет прекрасное будущие». Однако, как дефект переходного периода вместо того, что бы служит социальным лифтом, сфера образования стала коррумпированным и непрозрачным. У родителей, дети которых намереваются поступить вузы существует страх 1 августа:

-не потерять целый год,

-что скажут родственники и соседи, если не поступит,

- и иные мысли свойственные нашему менталитету.

Родители что бы защитит своих детей делают все возможное и невозможное что бы их дети поступили в ВУЗ. В странах ЕС существует не только на уровне Университетов, но также существует конкуренция и соответственно проводят конкурсы между факультетами Университета в целях осуществлять качественный набор одарённой молодежи. Но также эти вузы не забывают об экономической выгоде. Абитуриент подает заявление и оплачивает определённую сумму (В Чешской Республики Бакалавр оплачивает 550 крон – 25 долл.США, Магистр 600 крон -30 долл.США и докторант 650 крон -35 долл.США).

Представим, что будет если внедрить эту систему (отменить 1 августа) в Республике Узбекистан. 2016 году подано более 650 тыс. заявлений абитуриентов. Если бы каждый из не поступивших имел хотя бы один шанс, как бы горели бы глаза этих молодых людей от социальной справедливости. Подсчитаем ПТЭО данного предложение, 650 тыс. подают хотя бы 3 Университета (1.95 млн. заявлений) и если они будут платит за каждую подачу документов 1 мин.зарп. плату, сумма будет весьма внушительной (почти 150 млрд.сум). Какие социально-экономические эффекты могут нас ожидать от внедрения данной системы:

- ежегодно доходная часть гос. бюджета будет пополнятся на 150 млрд.сум

- резко сократится уровень коррупции в системе высшего образования (родители перестанут копить или продавать скот, тем самым создавая спрос на рынке, который тянет нашу экономику и общество вниз)

- будет обеспечены принципы социального лифта и социальной справедливости (дети обеспеченных семей поступают вузы – Вестмистр, МДИС, Туринский политехнический, ИНХА, МГУ, а дети мало обеспеченных семей ущемлены – не имеют средства оплачивать контракты)

-подготовка кадров для реального сектора экономики (молодые люди выбирают для себя гуманитарные направлении, что по их мнению является плацдармом красивого и обеспеченного будущего. Но реальный сектор экономики нуждается в кадрах технического характера).


Отклонено06.02.2017 16:05

Отсутствуют конкретные предложения.