2.3. Маъмурий, жиноят, фуқаролик ва хўжалик қонунчилигини такомиллаштириш
Т/р | 81 |
---|---|
Амалга ошириладиган тадбир | Инсон ҳуқуқ ва эркинликларини таъминлашнинг шаффофлиги ҳамда самарадорлигини ошириш, иқтисодиётнинг ривожланишини ҳолати, замонавий талаблардан, халқаро стандартлардан келиб чиққан ҳолда, шунингдек ахборот-коммуникация технологияларини кенг жалб этишни назарда тутган ҳолда Жиноят ва жиноят-процессуал қонунчилигини такомиллаштириш бўйича 2018-2021 йилларга мўлжалланган Концепция лойиҳасини ишлаб чиқиш. |
Бажариш муддати | 2017 йил IV чорак |
Ижро учун масъуллар | Бош прокуратура, Адлия вазирлиги, Олий суд, АҚҲМИ, ИИВ, МХХ, ТДЮУ, Адвокатлар палатаси, Ахборот технологиялари вазирлиги |
Сарф-харажатлар (млн. сўм) | - |
Молиялаштириш манбалари | - |
Тақдим этиладиган ҳужжат шакли, амалга ошириш механизми, кутилаётган натижа | Концепция лойиҳаси. Алоҳида жиноий қилмишларни декриминаллаштириш ва жиноий жазоларни инсонпарварлаштириш бўйича жиноят ва жиноят-процессуал қонунчилигини такомиллаштириш ва либерализация қилиш, уларнинг ижросини таъминлашга олиб келади. |
Комментарии и ответы
Таклифларингиз мазкур банд ижросини таъминлаш жараёнида кўриб чиқилади.
ЖПКни қайта кўриб чиқиш ва у ердан терговчилар ва суруштирувчиларни чиқариш. ЖПК фақат судлар учун процессуал ҳужжат бўлиб қолиши лозим. Терговчиларнинг ва суриштурувчиларнинг ваколати ва вазифлари алоҳида тергов ва суриштурув ҳақида қонуни билан тартибга солишини таклиф этман.
Бу билан терговчи, суруштурувчиларни суддан ҳуқуқий жиҳатдан ажратилади.
Таклиф Дастурни амалга ошириш жараёнида кўриб чиқилади.
Согласно ст. 20 Уголовного Кодекса Республики Узбекистан, предусмотрено что виновным в преступлении может быть признано лицо, умышленно или по неосторожности совершившее общественно опасное деяние, предусмотренное Уголовным Кодексом Республики Узбекистан. То есть, только к уголовной ответственности можно привлечь физических лиц, а виновная ответственность юридических лиц не указывается. При внесения уголовной ответственности юридических лиц в уголовное законодательство, могло бы создать эффективный механизм в борьбе с коррупцией и дает возможность предпринимателям, поняв свои ошибки продолжать свою деятельность и расширению рабочих мест в предприятии в Республике Узбекистан. Данный опыт на данный момент эффективно практикуется во Франции, Латвии, Норвегии и других странах континентальной Европы.
Ваши предложения будут рассмотрены при реализации данного пункта Программы.