Ҳурматли муҳокама иштирокчилари!
"Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича ҳаракатлар стратегияси тўғрисида" Ўзбекистон Республикаси Президентининг Фармони лойиҳаси муҳокамаси бўйича таклифларни қабул қилиш муддати жорий йилнинг 28 январь куни соат 18-00да якунланди.

1.2. Давлат бошқаруви тизимини ислоҳ қилиш

Т/р31
Амалга ошириладиган тадбирЎзбекистон Республикаси Президенти ҳузуридаги Давлат бошқарув академияси фаолиятини такомиллаштириш.
Бажариш муддати2017 йил
I чорак
Ижро учун масъулларОваЎМТВ,
Адлия вазирлиги, Меҳнат вазирлиги, Молия вазирлиги,
ТИВ, ДТМ, ДБА,  вазирлик ва идоралар
Сарф-харажатлар (млн. сўм)-
Молиялаштириш манбалари-
Тақдим этиладиган ҳужжат шакли, амалга ошириш механизми, кутилаётган натижаЎзбекистон Республикаси Президенти Фармони лойиҳаси.
Лойиҳа тингловчилар давлат бошқарувини ташкил этиш, бошқарувнинг ҳуқуқий асослари ва замонавий усуллари, бозор иқтисодиёти, психология, ахборот-коммуникация ва “Электрон ҳукумат” соҳаларида мустаҳкам билимларни эгаллашлари, шунингдек таҳлилий фикрлаш ва стратегик режалаштириш, турли масалаларнинг мақбул ечимини топиш, ташаббускорлик ва етакчилик кўникмаларига эга бўлишларини таъминлашга қаратилган.

Изоҳлар ва уларга берилган жавоблар

Salidjanov Ahror Adhamovich19.01.2017 11:11
Ушбу фармонни кабул килишда тингловчиларни укишга кабул килинишидан олдин уларни укишни битирганларидан сунг келгусида иш билан таъминланишлари буйича алохида банд билан ёзилиши керак. Академия фаолияти учун "Кадрлар тайёрлаш миллий дастури" ва "Таълим тугрисидаги конун" хам тегишли булиши зарур. Бундан ташкари академияда тингловчилар сафидан чикариш деган масалани умуман назарда тутмаслик зарур. (Чунки академияга юксак билим ва салохиятга эга, маънавий етук кадрлар укишга кабул килинади) Академияда укув йили давомида утказиладиган сухбатларни утказилишини бекор килиш керак. Илгари укишдан адолатсиз четлаштирилган тингловчиларни ишга жойлаштриш ва шу билан бирга белгиланган стандартдаги ДБА сертификатни ёки дипломини бериш масаласи ёки укишни давом эттиришлари учун имконият бериш масаласи акс эттирилган булиши керак. Битирган тингловчиларни айни пайтда нима иш билан шугулланаётганини катъий мониторингини олиб бориш зарур.
Маълумот учун06.02.2017 09:09

Маълумот сифатида олинди.

al-Orifxōja Sayyid Jamolxon Sayyid Azizxon ōḡli20.01.2017 17:18
Аввало, унутмаслик зарур: дастлаб ДЖҚА кейинчалик ДБАга айлантирилди. Яъни билвосита бизда назарий жиҳатдан давлат ва жамият қурилиши ўз ниҳоясига етилди, сўнги бекатга келинди деб тан олинди. Россиядан андоза оламан деб шошилинч равишда ҳали "Давлат бошқаруви" деб номланган лоақал бирор меъёрий акт қабул қилинмасдан туриб бир бошли Давлат бошқаруви Академияси тузилди. Ахир ўша андоза олинаётган Россияда оқ-подшо давридаги табель о рангах қайта қабул қилинганидан хабари борми ўзи бу андозачиларнинг?! Муамоларнинг сарҳисоби шу ердан бошланади... Англашилмоқдаки, бу ердаги тартиб рақами №31 таклифда сўз фақат ўқув дастурига бир неча факультативлар кириш тўғрисида кечмоқда. Яримтачилик урунишлар (половинчатые меры). Яна бир пайтлар "Компартия раҳнамолигида қишлоқ ва шаҳар орасидаги тафовутга барҳам бериш" мавзуидаги диссертацияси учун сиёсий фанлар доктори деган унвони бўлган домлаларнинг таржима курслари авж олади-да, нима бўларди. Шунинг учун юқоридаги жаноб Салижоновники сингари "академияда тингловчилар сафидан чиқариш (отчисление бўлса керак) деган масалани умуман назарда тутмаслик зарур" боғдан келса тоғдан тушадиган изоҳларига хайрон бўлиш керакмас.
Маълумот учун26.01.2017 01:10
Эътибор ва фикларингизни билдирганингиз учун рахмат.
davron barnaev25.01.2017 09:48
Assalomu alaykum. Avvalambor, Biz yoshlarga berilayotga imkoniyatlar uchun raxmat. Davlat Boshqaruv akademiyasidagi yaratilgan sharoitlar juda yuqori darajada, shuningdek, ma'ruza hamda seminar o'tayotgan professional va yuqori malakali o'qituvchilarni Akademiya raxbariyati tomonidan tanlangani ham tahsinga loyiq. Faqatgina 2 ta muammo bor. Jumladan, 1) Davlat Boshqaruv Akademiyasiga kirayotgan tinglovchilarning oylik masalasi juda achinarli holatda turipti. Yanikim, Akademiyaga qabul qilinayotgan tinglovchining ish joyi saqlansada, uning oyligi faqat quruq oklad bo'lib qolmoqda, ya'ni premiya, qoshimcha oylik, ko'p yillik ishlagani uchun pul mablag'i (visluga let) va oziq-ovqat uchun uchun berilayotgan pullar ham berilmayapti. Qisqa qilib aytganda faqatgina 400-500 ming som oylik olib, akademiya tinglovchilari juda achinarli ahvolda qolmoqda. Malu'mli deyarli barcha tinglovchilar oilali fuqarolardir, natijada, o'qishdan bo'sh payti tinglovchilar qo'shimcha ishda ishlashga majbur bo'lishmoqda, o'z-o'zidan ma'lumki bu narsalar darslarni o'zlashtirish, kelgusida davlatimiz rahbariyati tinglovchilardan kutayotgan yuqori natijalarga erishishiga juda qattiq to'sqinlik qilmoqda. Vazirlik va idoralar o'z xodimlariga (o'qishga kirgan tinglovchilarga) ma'lum biror bir normativ hujjat bo'lmagani sababli faqatgina quruq oklad ish haqi to'lashga majbur bo'lmoqda. Bu masala bo'yicha akademiya tinglocvchilari tomonidan Mehnat vazirligi, Adliya vazirligi va boshqa qator vazirliklarga hatlar yo'llandi. Ammo natija yo'q. Bu masala bo'yicha hech kim akademiya tinglovchilari yordam bermayapti, natijada yuqorida yozib o'tganimdek kelgusida bu davlatimiz rahbariyati oldimizga qo'yayotgan vazifalarni to'laqonli bajarishga to'sqinlik qilish ehtimoli mavjud. 2) Yana bir masala bu tinglocvhilarning malakasini oshirishdir. Ma'lumki yurtimizda makroiqtisodiy barqarorlikni ta'minlash, aholi farovonligigi ta'minlash maqsadida Biz yoshlar, akademiya tinglovchilari jonimizni berib xizmat qilishga tayyormiz. Biroq, Biz dunyoning rivojlangan mamlakatlaridagi yetakchi katta kompaniyalar tajribasi, umuman kamida 2 ta yoki 3 ta rivojlangan va rivojlanayotgan mamlakatlar ish tajribasini kamida 2 yoki 3 oydan har biriga borib, yashab o'rganmasak bo'lmaydi. O'rganishlar natijasida Biz tomonimizdan aynqisa dissertatsiya mavzularimiz bo'yicha ham aniq bir natija yoki takliflar bilan qaytishimizga ishonaman. Shu masalada ham amaliy yordam berishingizni so'rayman. E'tiboringiz uchun rahmat.
Қабул қилинди26.01.2017 01:18
Таклиф ва фикрларингиз мазкур Давлат дастури тасдиқлангандан сўнг Давлат бошқарув академияси фаолиятини такомиллаштиришга қаратилган Ўзбекистон Республикаси Президенти Фармони лойиҳасини ишлаб чиқиш жараёнида инобатга олинади.
Gayrat Gaziev25.01.2017 10:21
Давлат бошқаруви академиясига ўқишга кирган хар бир тингловчининг кейинги иш фаолияти юзасидан (қайси ташкилот ёки идорага ишга юборилади, унга қайси вазифалар юклатилади ва х.к.) ЎзР Президенти Аппаратининг аниқ режаси ишлаб чиқилиб, тингловчининг амалиётини (практикаси) шу вазифа тараққий этган мамлакатда ўташ тизимини жорий этиш. Хозирда тингловчининг кейинги тақдирини мониторинг қилиш тизими ўз самарасини бермаяпти. (Бошқача қилиб этганда давлат бошқаруви сохасида “ёнаётган” нуқталарга давлат бошқарувчилари “десант”ларни тайёрлаш тизимини жорий этиш керак). Бунда академия тингловчиларининг моддий-ижтимоий холатлари академияга қабул қилингунгача бўлган холатдан кам бўлмаслиги (ўртача иш хақи ва бошқа ижтимоий пакетлар сақланган холда таъминланиши)
Маълумот учун06.02.2017 09:10

Маълумот сифатида олинди.

sherzod almatov25.01.2017 11:54
Давлат Бошқарув Академиясини битирган тингловчилар талабларга жавоб бериш учун қуйидаги чораларни қўллаш мақсадга мувофиқ бўлади: 1. Инглиз тилида бемалол мулоқот қила оладиган тингловчиларни ўртача рейтинги 85% ва ундан юқори бўлса албатта чет элга камида ярим йилга тажриба ортириш учун чет эл давлат ташкилотларига амалиётга юбориш керак. Шундагина тингловчи замонавий қарор қабул қилиш малакасига эришади ва ҳозирда жаҳонда бўлаётган трендлани хис қилади. Хозирда раҳбар кадрларга қўйилаётган талаб хам шу. Агар тингловчи четдан амалий малака олиб келмаса шу тингловчи олдиндан ишлаб юрган тизмида айланиб юравериб сифат жиҳатидан янги босқичга чиқишини ундан кутиш тўғри эмас. 2. Академия фаолиятига бахо бериш тизмини ишлаб чиқиб уни амалиётга жорий қилиш керак. Семестирда 1 марта тингловчилар орасида ўқитувчиларга бахо бериш сўровномасини тарқатиш ва битириб кетган тингловчиларнинг сифатини давлат раҳбари танқид қилгандан кейингина фаолиятга бахо бериш бу қонақарли холат эмас. Тингловчиларга академия сайтида фанларни ўқитиш юзасидан кундалик бахо бериш имкониятини яратиш керак. Фақат бахо қўйишни анонимлигини ва комментарийсиз бахо қўйиш мумкинмаслигини дастурлаб қўйиш керак. Шунда муаммо нимадалиги аниқ бўлади, аноним бўлгани учун болалар дашномдан омон бўлади, бахо зудлик билан берилади, яъни ойлар утиб кетиб фан тугаганидан кейин эмас. Бундан ташқари битирган тингловчиларга дипломни тугатган кунидан 6 ой ўтиб шу тингловчи раҳбарияти томонидан тўлдирилган сифат сўровномаси эвазига бериш керак. Шунда академияни ўз махсули бўлган тингловчиларнинг сифатига шу махсулотнинг истеъмолчиси бўлган шу тингловчининг раҳбарияти томонидан билдирилган бахосини билиб сифатни янада яхшилаш бўйича тегишли чораларни амалга ошириши мумкин. 3. Тингловчиларни бахолашнинг жорий рейтинг тизимини яхшилаш керак чунки жорий рейтинг тизими астоидил ўқиган тингловчи билан юзаки ўқиган тингловчини фарқлаб бермаяпти. Ҳамма деярли бир хил бахо олмоқда. Бу ҳолатдан астоидил ўқиганларнинг янада чуқурроқ ўқиш истаги сўниб бормоқда. Албатта тингловчи фақат бахо учун ўқимайди, лекин атроф мухитнинг одамга таъсир қилишлиги каби психологик факторларниям эътиборсиз қолдириш керак эмас.
Қабул қилинди06.02.2017 09:10

Таклиф Дастур ижроси жараёнида кўриб чиқилади.

Xudoyshukurov Bahrom Adbiqayumovich26.01.2017 22:21
Академия фаолиятини тизимли қайта куриб чиқиш, профессор-ўқитувчилар профессионал базасини кучайтириш. Ўқув дастур ва режаларни бугунги кун талабларидан келиб чиқиб қайта аниқ мақсадли тарзда шакллантириш. Академияда таълим сифатини ошириш мақсадида ўқув сифатини, таълим бериш методикасини ўзгартириш (ҳозирда тингловчилар профессор-ўқитувчилар томонидан тайёрланган 10-15 та слайдни ёдлаш ва ҳар 2 ҳафта слайддан сўзма-сўз тушадиган тестларни ёдлаш билан овора). Реал ҳаётда мамлакат Президенти томонидан ўзининг аниқ таклифларига эга, ўзининг фуқаролик позицияси эга, ватанпарвар кадрларни тайёрлаш масаласи кун тартибига қуйилмоқда. Баҳолаш мезонлари ДТС асосида белгилаш мақсадга мувофиқ. Академия раҳбарияти “ўзини алоҳида давлат” сифатида ўтиш балларини 55 балл эмас, балки 65 балл қилиб белгилаган бу эса қонунчиликка тўғри келмайди. “Пахта плани” каби академияни натижасини кўрсатиш мақсадида тингловчилар сафидан чиқарилган 40 нафар ёш раҳбар кадрларни ўқишини академияда қайта тиклаш учун махсус комиссия тузиш мақсадга мувофиқ. Амалдаги академия раҳбарияти қайта тиклаш сўзини эшитгиси келмайди, сабаби бу уларнинг “сиёсатига тўғри келмайди”. Аслида Ўзбекистонда ягона таълим сиёсати, яъни баркамол авлодни тарбиялаш, Ўзбекистон истиқболига хизмат қиладиган раҳбар кадрлар заҳирасини яратишдан иборат.
Маълумот учун06.02.2017 09:11

Маълумот сифатида олинди.

Mamatqulov Nabi Farhodovich27.01.2017 00:40
Академия фаолиятини тубдан қайта кўриб чиқиш ва ислох қилиш , Академияга тингловчиларни қабул жараёнига академияга умуман талуқли  бўлмаган мутахасисларни жалб қилиш хамда қариндош уруғчиликка бархам бериш, қабул квотасини   вилоятлар кесимида тенг тақсимлаш, Академияга профессор-ўқитувчиларни жалб қилишда нафақат ғарб талимотини олган балки олган б илимларини Ўзбекистон шароитида тадбиқ қила оладиган   профессионал кадрларни танлаб олиш зарур. Ўқув жараёнини ташкил қилишда дастур ва режаларни бугунги кун талабларига мос келадиган,  аниқ мақсадларни  шакллантириш мақсадга мувовфиқдир. Академияда сифатли таълим жараёнини шакиллантиришда  ўқув сифатини, таълим бериш услубини тубдан ўзгартириш лозим. Таълим бериш жараёнида профессор ўқитувчилар томонидан  тайёрланган слайдлар ёки бир иккита кўргазмали қуроллар билан эмас балки фан ва мавзуга оид масалаларни хозирги кунда мамлакатимизда амалга оширилаётган ислохотлар жараёни билан боғлаб ўтилса, бундан ташқари профессор-ўқитувчилар тингловчиларни қўрқитиш эмас балки устоз –шогирд ананалари асосида таълим тарбия беришни йўлга қўйса. Таълим сифатини оширишни мақсад қилиб уни ортидан бошқа мақсадларини амалга оширган академиянинг ректор ва проректорларини хамда улар  томонидан ташкиллаштирилган ва кашф қилинган эскича қарашга эга экспертларини ўзини давлат атестатциясидан ўтказиш лозим. Ўзбекистон Республикаси молия вазирлиги томонидан максадли сарфланган маблағлар хамда Банк томонидан кредет олиб Ўзбекистон келажаги учун хизмат қилишни мақсад қилган, Академия ректори томонидан нохақ тингловчилар сафидан чиқарилган 43 нафар ёш раҳбар кадрларни келажаги билан қизиқиш хамда уларни ўқишини академияда қайта тиклаш учун махсус комиссия тузиш мақсадга мувофиқ.  
Маълумот учун06.02.2017 09:12

Маълумот сифатида олинди.

al-Orifxōja Sayyid Jamolxon Sayyid Azizxon ōḡli27.01.2017 05:05

Ранее на данной ветке я выразил сарказм, и получил саркастическую «благодарность за внимание».

Но далее собираюсь предложить некоторые соображения по существу вопроса п/н 31 из графы 1.2. Госпрограммы.

Я отдаю себе отчет, что все эти: ОваЎМТВ, Адлия вазирлиги, Меҳнат вазирлиги, Молия вазирлиги, ТИВ, ДТМ, ДБА, вазирлик ва идоралар в качестве исполнителей точно в сроки представят совместный проект УП по усовершенствованию деятельности АГУ при Президенте РУз, и соответственно, особой нужды в поиске и сборе идей не должно быть. Однако такой «иждивенческий» подход уже не соответствует духу времени, темп и векторы которого задает Лидер нации – Президент Ш.М.Мирзиёев. За сим как говорится я рискну и заранее приношу извинения у модераторов ветки за отнимание времени и внимания…

Во-первых, Лидер нации очень целенаправленно поставил вопрос совершенствования системы госуправления в обновлении жизнедеятельности страны во главу угла (второй из первых задач: глава №1.2. Госпрограммы). И естественно, центральное учреждение призванное заниматься формированием и подготовкой нацрезерва управленческих кадров непременно должно быть подвергнутым реформированию. Поэтому как процесс подготовки, так и процесс утверждения должен быть освещен и преподнесен в соответствии с общими радикальными (в смысле радикально реформирующими нашу жизнь) усилиями Президента РУз по реформированию социально-экономического развития страны. То есть не должно это (конкретно этот НПА) a чисто формальном, для галочки духе.

Во-вторых, очень симптоматично, что образующий руководящий нормативный акт - Указ Президента Республики Узбекистан от 10 апреля 2012 г. № УП-4435 «О мерах по дальнейшему совершенствованию подготовки кадров в сфере государственного управления» отсутствует в публичном доступе. Непосредственного текста НПА невозможно найти ни в архивах, ни собраниях законодательных актов РУз, ни даже на сайте АГУ (и это первейший образующий нормативный акт! Хотя на их сайте отсутствует даже ссылка на устав, и это целого и единственного в своем роде учреждения с названием академия с заглавной буквой – вот почему).В чем причина? Этот документ на основе которого всенародно объявлены целый ряд важных и весомых актов, например, ПКМ-160 от 01.06.2012 или ПКМ-182 от 22.06.2012, принципиально не может быть «закрытым». Может корень упущений именно в этом?

В-третьих, именно поэтому далее буду оперировать традиционными формулировками без конкретной ссылки на образующие нормативные акты (УП-4435 от 10.10.2012 или новый устав АГУ) по причине их не доступности, соответственно отсутствия. Ибо на данный момент все что есть и предназначено для обнародования (за исключением спец.документов) доступно в плане информации.

В-четвертых, если верно, что традиционно АГУ (далее Академия) является головным образовательным учреждением по подготовке, переподготовке и повышению квалификации руководящих работников органов власти и управления, руководителей общественных организаций и объединений, хозяйственных структур, а также по проведению научных исследований в области кадровой политики Республики Узбекистан – то необходимо в проекте НПА конкретно акцентировать внимание на том, что Академия является также национальным координирующим центром по формированию базы данных по резерву управленческих кадров. Таким образом ее задача в области кадровой политике расшириться с науч.исследований (которые не имеют прикладного веса, и это факт, в ином случае, за четверть века – за срок формирования целого поколения в стране не был бы ощутим кадровой кризис, была бы оправдавшая себя методология формирования резерва, оптимального его использования, переформатирования его ресурсов) уже на практическое применение. Соответственно, сфера формирования резерва управ.кадров в стенах Академии перестанет быть простой картотекой лишь бывших ее слушателей, а станет целым полигоном, оперирующим с данными по кадрам со всех ключевых сегментов для формирования резерва управ.кадров. Тут одной штатной единицей особиста в звании капитана максимум не обойтись. Тут уже должен работать полноценный центр со всеми HR, методологическими, IT, службистскими ресурсами.

В-пятых, если верно, что традиционно Академия является ведущим в Республике Узбекистан учебно-методическим и научным центром в области дополнительного образования и оказывает необходимую научно-методическую и информационно-аналитическую помощь образовательным учреждениям подготовки, переподготовки и повышения квалификации кадров – то это ныне (в свете подготовки и принятия Закона о госслужбе) лишнее! Нельзя быть далее «не рыбой, не мясом». Академия должна концентрировать свое внимание не на пед.деятельности, а на прикладных значениях своей деятельности. Раз она при президенте страны, значит перво-наперво все ее усилия должны служить ежедневным нуждам именно формирования важнейшего составляющего всей госслужбы. Ибо «государство – это кадры и учет».

В-шестых, деятельность Академии должна иметь меру ответственности за результаты. Если она готовит кадры управленческого звена (среднего и выше уровня), и ее этот кадр (кадет, выпускник или слушатель не суть) непосредственно на управленческой должности (посту) не оправдал доверие Президента, облажался, грубо говоря, то меру ответственности должна нести и Академия. Данный момент увязки необходимо законодательно предусмотреть. Ведь есть в народе традиция ругаться «Эх, сани ўша тарбия берганингни (устозингни) бошига дўппи и так далее». Не зря ведь. И это естественным образом будет происходит, когда академия из непонятно чего (то ли уч.заведение, то ли НИИ, но однозначно статусное) превратиться в общенациональный центр формирования резерва управленческих кадров страны. И будет давать соответствующее обоснованные рекомендации при назначениях своих воспитанников при принятии руководством страны орг.-кадровых решений. И отвечать за эти самые свои рекомендации.

В-седьмых, если верно, что есть практика приравнивать по статусу, условиям оплаты труда, социально-бытового обеспечения, медицинского и транспортного обслуживания ректора Академии к Государственному советнику Президента Республики Узбекистан, а проректоров Академии — к главному консультанту Аппарата Президента Республики Узбекистан – однако существует и денно-нощно трудится оправданно целая служба госсоветника Президента по организационно-кадровой политике – то получается казус. Поэтому необходимо приравнивать ректора Академии не к госсоветнику, а конкретно указать, что ректор Академии по статусу является заместителем именно Госсоветника по организационно-кадровой политике. Вроде из статуса «при Президенте» давно должно было вытекать, что Академия целиком на подчинении Аппарата Президента, что она является неким науч.центром, а также полигоном именно для целей и задач Аппарата Президента. Однако непонятные интеллигентные (псевдоинтеллигентные) рефлексии на уровне «то ли уч.заведение, то ли НИИ, то ли хозрасчетное предприятие по отправке на зарубежные краткосрочные бизнес-туры (есть такое понятие: business trips, или кто-то в серьёз кроме некоторых нынешних тщеславных слушателей Академии верят, что целый эм-би-эй-диплом даже самого заштатного корейского ВУЗа можно получить за полтора месяца?!), но однозначно номенклатурное».

В-восьмых, внедрить правило, что для всей номенклатуре управленческих кадров страны Академия является «лицензированным» сосредоточением проведения госаттестаций на соответствие. Для высшего управленческого звена (министры и хокимы) под эгидой и с участием службы Госсоветника по организационно-кадровой политике, а начиная со среднего звена Академия самостоятельно при координации и патронаже службы Госсоветника по организационно-кадровой политике. Это важно, ведь мы стали свидетелями первых в истории реально межпартийных выборов Президента, кабинет министров у нас по закону будет формироваться на основе межпартийных выборов в высший представительский орган страны (парламент). Далее на повестке выборность глав местных органов власти, они также будут на межпартийной основе. Так что ничего зазорно в проверке знаний и квалификации целого хокима нет, ведь он до избрания хокимом мог быть просто учителем-партийцем. Этот момент также увязывается с ответственностью Академии за подготовленные ею или рекомендованные (разве результаты аттестации не те же рекомендации от нее) управленческие кадры.

В-девятых, прекращение набора по разнарядкам. Это должно стать элитарным заведением. Нельзя для ИБД (имитации бурной деятельности) обучать в одном потоке замхокимов и председателей ферм. Это есть юридический и понятийный нонсенс. Фермер – это частное лицо предпринимательское, у него цели лишь предпринимательские. По умолчанию в развивающейся стадии жизненного цикла бизнеса, предприниматель не стремиться все бросить и стать управленческим госслужащим на окладе. А заниматься бизнесом госслужащему тоже по умолчанию запрещено. Необходимо до набора в Академии вести учет потенциальных слушателей. Например, с постановкой задачи вроде творческого экзамена: в групповом составе (скажем из 3 районов/областей одного региона) из 10 человек получают задачу выявить наиболее кризисные моменты в социально-экономической жизнедеятельности определенной админ.территор.единицы. И сделать обоснованные доклад (аналитическую записку) со схемами, раскладками. Без решений, и рекомендаций. Одни лишь проблемы реальные и выпукло представленные в разрезе отраслей и территорий. А вот в качестве дипломной работы эта же группа должна разработать реальный план по решению ранее выявленной проблемы. Но, а в течении обучения, этой же группе поручать моделировать и первую часть (выявление проблемы) и заключительную часть (решение проблемы). И должны они будут (представить решение проблемы) исходя из собственных должностей: замхокимы как замхокимы (без посягательств на компетенции тех же своих непосредственных начальников - хокимов), а управляющие райбанка как управляющие райбанка, но не более.

В-десятых, с точки зрения номенклатурности и статусности Академии с префиксом «при Президенте РУз» прекратить практику отправки якобы на обучение за рубеж. Ведь во всех руководящих НПА ясно указано, что из госбюджета ежегодно выделяются необходимые ассигнования на содержание Академии, в том числе на заработную плату, оснащение и капитальный ремонт находящихся на ее балансе зданий и сооружений, выпуск учебно-методических пособий и трудов согласно представляемым расчетам. Значит «хозрасчет» при всяких «Олий бизнес-мактаби» с довеском получения после короткого бизнес-тура (про сущность business trips см. выше в пункте «в-седьмых») не должно являться самоцелью. Зачем плодить агентов влияния зарубежных стран в коридорах узбекской госвласти и госуправления?! Или мы единственная в мире страна ни разу не столкнувшаяся с явлением «перебежчиков» и «невозвращенцев»?! И зачем стране управленческий кадр, хвалящийся иностранным дипломом (который как указал выше и не диплом даже)?! Зачем стране исходя из генерального принципа «Биз хеч кимдан кам эмасмиз» вообще нужда уезжая туда (! я это подчеркиваю, ибо тут никоим образом не касаюсь международного обмена опытом вообще) набираться ихнего зарубежного опыта?! Намного экономичнее с интенсивными промежутками приглашать в Академию на лекции, мастер-классы и т.д. тех же зарубежных ученых и специалистов.

Қабул қилинди06.02.2017 09:16

Ваше предложения будут рассмотрены при подготовке проекта нормативно-правового акта по данному пункту.

al-Orifxōja Sayyid Jamolxon Sayyid Azizxon ōḡli27.01.2017 05:11

Благодарю кодеров Узинфоком за добавлении опции форматирования текста. Это говорит о серъезности вашего подхода к беспрецедентному всенародному обсуждению Стратегии, это указывает на ваш высокий профессионализм. есть маленькое предложение: господа, учитывая что конкретно данное всенародное онлайн обсуждение Стратегии в принципе одноразовое явление, можно заснять фильмец (в жанре документальки) для презентационных (нет, не для телевизионного вещания, а именно для презентационных и обучающих) нужд с фиксированием появления, развития проекта. вы молодцы!

Маълумот учун06.02.2017 09:17

Спасибо за внимание.

Махмудов Ибрагим Исмаилович28.01.2017 17:25

1. Академияда ўқишга кирган ва тахсил олаётган тингловчиларниннг бошқарув компетенцияларини баҳолаб бориш бўйича илғор диагностик услубларни (мас. Ассесмент Маркази услуби) татбиқ этиш ва бунинг асосида Академия қошида “Ассесмент Маркази” Республика диагностик тадқиқот марказини яратиш.

2. Алоҳида билимларни бериш, яъни турли хил фанлардан алоҳида (ўзаро боғлиқ бўлмаган) билимлар бериш усулидан "Лойиҳага асосланган ўқитиш" ва блокли таълим бериш услубига босқичма босқич ўтиш. Академияда тахсил олувчи тингловчилар, яъни катта ёшлиларни ўқитиш хусусиятларидан келиб чиққан ҳолда блокли таълим услубларини қўллаш амалиётига ўтиш. Ўқув дастурларини "Лойиҳага асосланган таълим" қоидалари ва тамойиллари асосида тайёрлаш.

3. Таълимдаги тизимлилик орқали тарбиялаш, "таълимни ташкил этиш орқали раҳбарлик ва гуманистик қадриятларини шакллантириш" тамойилига риоя қилиш. Тизимли таълим, тингловчи манфаатига йўналганлик тамойиллари орқали ёш раҳбарларда ходимлар манфаатига йўналганлик қадриятини шакллантириш.


Рад этилди06.02.2017 09:18

Таклиф асослантирилмаган.

Xolov Aktam Xatamovich28.01.2017 17:31

Ўзбекистон Республикаси Президенти ҳузуридаги Давлат бошқарув академияси фаолиятини такомиллаштиришда мавжуд салоҳият ва кўп йиллик тўпланган тажрибани сақлаб қолган ҳолда бир қатор янги ўқув курс (дастур)ларни жорий этиш мақсадга мувофиқ:

  • 1.Тизимли таҳлил ва бошқарув” (Президентимиз Ш.М.Мирзиеёвнинг барча нутқларида муаммога тизимли ёндашиш, танқидий таҳлил, барча соҳаларда амалга оширилаётган ишларни сифат жиҳатдан янги босқичга кўтариш, мавжуд тизим самарадорлигини ошириш, давлат бошқаруви тизимини бугунги ва эртанги кун талабларидан келиб чиқиб сифат жиҳатидан замон талаблари даражасига кўтариш, кадрлар билан ишлашнинг бутун тизимини такомиллаштириш каби масалларга эътибор қаратилган. Шу нуқтаи назардан замонавий ҳар бир раҳбар муаммога тизимли ёндашиш, бошқарувни тизимли ташкил этиш мақсадга мувофиқ.)
  • 2.“Бошқарув ва раҳбар масъулияти (Ўзбекистон Республикаси Биринчи Президенти И.А.Каримов асарлари асосида)” (Ўзбекистон Республикаси Биринчи Президенти Ислом Абдуғаниевич Каримовнинг бизга қолдирган концептуал ўгитлари, илмий мероси - асарларини чуқур ўрганиш ва жаҳон ҳамжамиятига етказиш, 24 жилдлик асарлари ва бошқа китобларида раҳбарликка доир қарашларини чуқур ўрганиш).
  • 3. “Жамоатчилик билан алоқалар ва мулоқот маданияти” (Ёш раҳбар кадрлар халқ билан мулоқот қилиш, фуқаролар билан очиқ мулоқотни йўлга қўйишнинг янги самарали усул ва механизмларини билиши, кўникма ва малакаларига эга бўлиш мақсадга мувофиқ).
  • 4.“Бошқарув қарорлари самарадорлигини баҳолашнинг замонавий усуллари” (Замоанвий раҳбар кадрлар бошқарув қарорлари самарадорлигини баҳолашнинг замонавий усулларини билиши, ҳар бир фуқарога қабул қилаётган қарорларни реал фойда бераётганини кўрсата бера олиш имкониятига эга бўлиши лозим. Шунингдек, пухта ўйланган, ҳар томонлама тўғри қарорлар қабул қила оладиган, бошқарув қарорлари самарадорлигини баҳолаш мезонларини тўғри белгилаш тажрибаси ва малакасига эга бўлиши бугунги замон талаби).
  • 5.“Бошқарув қарорлари ва ижро назорати” (Раҳбар кадрлар қатъий тартиб-интизом, қарор натижасига шахсий жавобгарликни ҳис қила оладиган жиҳатларга эга бўлиши мақсадга мувофиқ. Шунингдек, бошқарув қарорлари ижросини таъминлаш механизмларини ва уни назорат қилишнинг замонавий усул ва услубларига доир билимларга эга бўлиши лозим).
Қабул қилинди06.02.2017 09:21

Таклиф Дастур ижроси жараёнида кўриб чиқилади.

Gulchekhra Malikova28.01.2017 17:52

Во-первых, необходимо, чтобы Академия готовила управленцев-системщиков. В связи с этим надо пересмотреть направления в сфере обучения, нужно соблюсти баланс между всеми отраслями государственного управления.

Во-вторых, необходимо разработать критерии отбора ППС, учитывая при этом опыт работы, учёную степень, опыт внедрения полученных ВУЗовских местных и зарубежных знаний в условиях Узбекистана (ППС академии должен быть в вопросах опыта и знаний на "две головы выше" слушателя академии).

В-третьих, полученная зарубежная литература в информационно ресурсный центр (библиотека) академии должна проходить экспертизу на соответствие нашему национальному курсу развития.

В-четвертых, необходимо принимать меры по развитию науки в стенах академии. В связи с этим, периодично проводить "неделю академических чтений" с привлечением ведущих специалистов теории и практики.

В-пятых, в процессе развития деятельности академии следует учитывать зарубежный опыт разных стран (а не слепо копировать опыт конкретно одного государства), т.е. надо взять самые положительные аспекты, которые соответствуют нашему менталитету и приоритетам развития. При этом надо помнить, что высокооплачиваемые нанимаемые зарубежные специалисты вместо нас наши проблемы не решат!!!


Қабул қилинди06.02.2017 09:22

Предложения будут рассмотрены в ходе реализации Программы.